« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U sklopu Volonterskog kluba naše škole 12. listopada 2022. godine održana je prva radionica „Mozak – um koji luta“ u kojoj su sudjelovali daroviti učenici 4. razreda. Tom su prilikom sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković učili o karakteristikama ljudskog mozga te uvježbavali tehniku „mindfulnessa“. Mindfulness znači usmjeriti svoju pažnju prema nečemu i primjećivati sve što se događa upravo sada, iz trenutka u trenutak. Tako su učenici na ovoj radionici kroz različite aktivnosti usmjeravali pažnju prema okolini koristeći svako od 5 osjetila : vid, sluh, dodir, miris i okus. Vježbe su im bile vrlo zanimljive, a iskustvo vježbanja opuštajuće, novo i drugačije. Zaključili su da su na ovaj način kroz svaku vježbu uočili u svojoj okolini nešto što u svakodnevnici ne zamjećuju.
Kada svu svoju pažnju usmjerimo na nešto, tada detaljnije, jasnije, punije primjećujemo trenutno iskustvo - bilo okoline (stvari koje vidimo, čujemo, dodirujemo, mirišimo i možemo okusiti) ili naših misli, osjećaja i senzacija u tijelu. Mindfulness uključuje znatiželju prema onom što se događa upravo sada, kao i otvorenost i prihvaćanje trenutnog iskustva , bilo ono ugodno ili neugodno. To je suprotno od stanja kad radimo više stvari odjednom i to automatski, kao da smo na autopilotu – naše tijelo radi jednu radnju, a naš um je negdje drugdje te ili misli o prošlosti ili brine o budućnosti. Kao što oblikujemo naše mišiće tijela kada idemo u teretanu ili na sport, tako možemo oblikovati i usmjerenu pažnju redovnom primjenom vježbi mindfulnessa.
Mindfulness nam pomaže da se bolje usmjerimo na stvari, zadatke i aktivnosti, da jasnije mislimo, da se opustimo, da smanjimo stres i poboljšamo spavanje. Omogućuje nam da budemo kreativniji i učinkovitiji. Mindfulness pomaže da budemo potpuno svjesni sadašnjeg trenutka i iskustva te donesemo bolje odluke tako da na situacije odgovaramo svjesno, umjesto da reagiramo automatski prema starim navikama. Na sljedećoj radionici učenici će proširiti svoje spoznaje o primjeni mindfulnessa kroz primjećivanje svojih unutarnjih stanja – misli, osjećaja i tjelesnih senzacija.
Aktivnost je je povezana s Erasmus+ projektom „Our Rule - Healthier & Greener School".
Psihologinja Mirela Ileković
U sklopu Volonterskog kluba naše škole 12. listopada 2022. godine održana je prva radionica „Mozak – um koji luta“ u kojoj su sudjelovali daroviti učenici 4. razreda. Tom su prilikom sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković učili o karakteristikama ljudskog mozga te uvježbavali tehniku „mindfulnessa“. Mindfulness znači usmjeriti svoju pažnju prema nečemu i primjećivati sve što se događa upravo sada, iz trenutka u trenutak. Tako su učenici na ovoj radionici kroz različite aktivnosti usmjeravali pažnju prema okolini koristeći svako od 5 osjetila : vid, sluh, dodir, miris i okus. Vježbe su im bile vrlo zanimljive, a iskustvo vježbanja opuštajuće, novo i drugačije. Zaključili su da su na ovaj način kroz svaku vježbu uočili u svojoj okolini nešto što u svakodnevnici ne zamjećuju.
Kada svu svoju pažnju usmjerimo na nešto, tada detaljnije, jasnije, punije primjećujemo trenutno iskustvo - bilo okoline (stvari koje vidimo, čujemo, dodirujemo, mirišimo i možemo okusiti) ili naših misli, osjećaja i senzacija u tijelu. Mindfulness uključuje znatiželju prema onom što se događa upravo sada, kao i otvorenost i prihvaćanje trenutnog iskustva , bilo ono ugodno ili neugodno. To je suprotno od stanja kad radimo više stvari odjednom i to automatski, kao da smo na autopilotu – naše tijelo radi jednu radnju, a naš um je negdje drugdje te ili misli o prošlosti ili brine o budućnosti. Kao što oblikujemo naše mišiće tijela kada idemo u teretanu ili na sport, tako možemo oblikovati i usmjerenu pažnju redovnom primjenom vježbi mindfulnessa.
Mindfulness nam pomaže da se bolje usmjerimo na stvari, zadatke i aktivnosti, da jasnije mislimo, da se opustimo, da smanjimo stres i poboljšamo spavanje. Omogućuje nam da budemo kreativniji i učinkovitiji. Mindfulness pomaže da budemo potpuno svjesni sadašnjeg trenutka i iskustva te donesemo bolje odluke tako da na situacije odgovaramo svjesno, umjesto da reagiramo automatski prema starim navikama. Na sljedećoj radionici učenici će proširiti svoje spoznaje o primjeni mindfulnessa kroz primjećivanje svojih unutarnjih stanja – misli, osjećaja i tjelesnih senzacija.
Aktivnost je je povezana s Erasmus+ projektom „Our Rule - Healthier & Greener School".
Psihologinja Mirela Ileković