« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Kako bi učenicima olakšali učenje i što vjernije dočarali nastavne sadržaje, učitelji često koriste pomoćna sredstva iz „kućne radinosti“ posebno kada je riječ o didaktičkom materijalu koji je skup. Tako sam na radionici „Večer kemije – kalotni modeli“,22.11.2017. pokušala učenicima približiti ideju atoma odnosno molekula kao trodimenzionalnih tijela. U našim kalotnim modelima atome smo zamijenili kuglicama od stiropora koje smo mođusobno povezali magnetima i tako dobili model molekule. Koristili smo stiroporne kuglice različite veličine kojima je prvo bilo potrebno odrezati kuglin odsječak. Zatim na to mjesto zalijepiti komadić magneta i na kraju obojati. Izradili smo atome vodika, kisika, dušika, ugljika i klora. Odrasli sudionici radionice su pažljivo rezali i lijepili dok su učenici bojali. Tako napravljene modele je jednostavno za koristiti jer se lako prenose iz ruke u ruku (za razliku od gotovih drvenih kalotnih modela), brzo se i jednostavno slažu i rastavljaju, mogu se koristiti i kao ukras – podsjetnik u učionici, a cijena ukupnog materijala za rad je povoljna i dostupna svima.
Pomoću ove jednostavne aktivnosti svi smo se u ležernoj atmosferi zabavili, napravili koristan didaktički materijal za nastavu i bolje se upoznali. Pokazali smo još jedanput kako kemija može biti zabavna i zanimljiva.
Klaudija Aušperger, učiteljica kemije
Kako bi učenicima olakšali učenje i što vjernije dočarali nastavne sadržaje, učitelji često koriste pomoćna sredstva iz „kućne radinosti“ posebno kada je riječ o didaktičkom materijalu koji je skup. Tako sam na radionici „Večer kemije – kalotni modeli“,22.11.2017. pokušala učenicima približiti ideju atoma odnosno molekula kao trodimenzionalnih tijela. U našim kalotnim modelima atome smo zamijenili kuglicama od stiropora koje smo mođusobno povezali magnetima i tako dobili model molekule. Koristili smo stiroporne kuglice različite veličine kojima je prvo bilo potrebno odrezati kuglin odsječak. Zatim na to mjesto zalijepiti komadić magneta i na kraju obojati. Izradili smo atome vodika, kisika, dušika, ugljika i klora. Odrasli sudionici radionice su pažljivo rezali i lijepili dok su učenici bojali. Tako napravljene modele je jednostavno za koristiti jer se lako prenose iz ruke u ruku (za razliku od gotovih drvenih kalotnih modela), brzo se i jednostavno slažu i rastavljaju, mogu se koristiti i kao ukras – podsjetnik u učionici, a cijena ukupnog materijala za rad je povoljna i dostupna svima.
Pomoću ove jednostavne aktivnosti svi smo se u ležernoj atmosferi zabavili, napravili koristan didaktički materijal za nastavu i bolje se upoznali. Pokazali smo još jedanput kako kemija može biti zabavna i zanimljiva.
Klaudija Aušperger, učiteljica kemije