2024-04-29 12:13:18 Stručno usavršavanje učiteljice Jelene Jerković Šikić Učiteljica informatike, Jelena Jerković Šikić, u sklopu Erasmus+ Akreditacije boravila je od 8. do 13. travnja 2024. u Budimpešti na tečaju pod nazivom „Preventing and Intervening in (Cyber)bullying“. Tečaj je održan u Science Language School (Converzum). Prvi dan voditeljica tečaja Monika Demecz provela nas je kroz detaljan plan tjednih aktivnosti. Sudionici iz Hrvatske, Grčke i Španjolske upoznali su se, razmijenili iskustva te predstavili svoje države i škole. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled Budima, zapadnog dijela današnje Budimpešte, smještenog na desnoj obali Dunava koji obiluje utvrdama, dvorcima, srednjovjekovnom kulturom. Drugi dan započeli smo socijalno-emocionalnom aktivnošću kojom smo spoznali svoje sličnosti koje nas povezuju s grupom. Razgovarali smo o tome što znamo, što želimo saznati, što činimo i koje su naše brige o vršnjačkom nasilju. Grupnim aktivnostima upoznavali smo se s vrstama vršnjačkog nasilja te ih pokušavali definirati svojim riječima. Voditeljica nam je dala sjajne savjete kako se ponijeti u određenim situacijama koje se mogu dogoditi u razredu. Naglasak je stavila na važnost komunikacije, međusobnog povezivanja i prihvaćanja svakog pojedinca. Treći dan započeli smo aktivnošću izrade papirnatog lanca na način da jedna osoba iz grupe ne vidi, druga osoba ne govori dok treća osoba smije koristiti samo jednu ruku. Spoznali smo važnost povezivanja i međusobne podrške. Nasilje uključuje tri sudionika: nasilnika, žrtvu i promatrača. Pri rješavanju problema ili sukoba uvijek trebamo misliti na dobrobit djeteta. Voditeljica nas je uputila na neke od znakova, ponašanja prema kojima možemo pretpostaviti da je dijete moguća žrtva nasilja. Četvrtog dana govorili smo o tome koliko je bitno da dijete ima nekoga ili nešto o čemu treba brinuti jer time raste djetetovo samopouzdanje, osjećaj dužnosti i odgovornosti. Učili smo o uzročno- posljedičnoj vezi između socijalno-emocionalnog učenja i boljeg akademskog uspjeha. Naveden je primjer volontiranja (u staračkom domu, vrtiću i sl.). Govorili smo o igrama koje učenicima mogu pomoći u samospoznaji kao i o važnosti empatije. Sudionice iz Grčke i Španjolske ispričale su kako oni u školi imaju učenike koji pomažu u rješavanju vršnjačkih sukoba, sudjeluju u praćenju napretka te pomažu u učenju. Učenike je važno učiti iskazivati zahvalnost. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled gradića Szentendre, udaljenog pola sata vožnje vlakom od centra Budima. Peti dan započeli smo aktivnošću koja može poslužiti za upoznavanje, umirivanje, uvođenje u nastavni sat i slično. Svi sudionici žmire i naizmjence odbrojavaju od 30 do 0. Pravilo je da dvoje sudionika ne smije istovremeno izreći broj jer tada aktivnost kreće ispočetka. Aktivnost je primjerena za sve učenike, bez obzira imaju li određene teškoće. Voditeljica nam je prikazala razne društvene mreže i platforme koje mogu biti potencijalno opasne, a djeca ih koriste. Šestog dana proveli smo evaluaciju cjelokupnog programa te su nam organizatori izdali certifikat o uspješno završenom tečaju. |
I. osnovna škola Bjelovar |